Archives for november 2016

London 2016

Odaút: BUD-LTN 2016.11.11. 18:40-20:20 W6 2209 HA-LXJ 35A (W) Bóna József cpt :-) 13L
Hazaút: STN-BUD 2016.11.14. 17:35-21:00 FR8371 EI-DPO

Ezt a londoni utat rendesen megszívtam, még most is a sírás kerülget, ha rá gondolok. Egy hétvégét terveztem kint tölteni, pénteken munkaidő utáni indulással, pofátlan késő éjjeli érkezés barátokhoz és szintén késő éjjeli hazaérkezés, majd pár óra alvás után irány a gyár, menni kell gályázni.

Easybuszra volt transzfer foglalásom, nem open jegy, hanem fix járatra fix ülőhely. A busz szabályzata szerint, ha van hely korábbi járatra, akkor korábbival is elvisznek, ha teltház van, akkor csak az adott járatra szállhatsz fel, amire a jegyed szól. A reptérről a városba el is vittek a korábbival, bár kivárom a sorom, ha kell, nem gond, természetes.

Városból retérre iránynál jött a feketeleves. Vasárnap a 18:14-esbuszra volt jegyem, de már 5 óra előtt kiértünk, barátnőmék kísértek ki egy kisbabával. Ott vártunk a hidegben, mint egy hülye, de egyik busz se vett fel, mindenki azt mondta teltház van. Egymás után jöttek, de mindenki azt mondta, hogy várjam ki a sorom.  Csakhogy a 18:14-es nem jött. Ami jött utána, ott már erőszakosak voltunk, hogy érvénes jegyem van, de pont nem érdekelt senkit. Minden sofőr azt mondta, ami érthető is, hogy ő a saját buszáért és a saját utasaiért felelős, nem érdekli az én járatom és nem is tud róla semmit. Mire hívtunk taxit meg ubert, már nem értem volna ki kapuzárásra. Persze a törlést is beterhelték, így az is plusz veszteség.

A legelső gépre, amire kaptunk jegyet, megvettük,de a legeslegvacakabb dolog volt felhívni a munkahelyem. Utána mesélték is kollégák, hogy a csodálatos főnökünk mindenki előtt a drága barátnőjét, a xarkavaró kolléganőmet kérdezte meg, hogy mi legyen a büntetésem. Én vagyok a hülye, hogy a legelső legdrágább géppel hazarepültem amint tudtam, ahelyett, hogy 2 nap múlva mentem volna feléért.

Az easybusznak írtunk reklamáló levelet, hogy térítsék meg a kárunkat, hisz a járat, a honlapjukon utólag lefotózva aznap a menetrendet, nem is létezett, egy nem létező járatra adtak el jegyet. Egy alap válasz vissza is jött, de ennyi.

Sohanem késtem le gépet a 98 út alatt, lehet nem is fogom többet, mindig jó előre kimegyek, most is kint voltunk, tucat tanúm van rá, de irreális pl. reggel kimenni egy esti géphez. Volt itt vita, hogy csakis vonat, hát ahhan, ott meg egy felsővezeték szakadás vagy öngyilkos ugrik a vonat elé és a sínekhez a puszta közepére taxit se tudsz hívni.

Fotók: Lajos Nagy

London_2016

London_2016 Ildivel és Kevinnel

London_2016 Millenium-híd

Lalával

Szállásfoglalás itt: szállásfoglalás itt (katt ide)

Tenerife, Kanári-szigetek

Tenerife térkép

Útvonal: BUD-TFS-xyz-BUD
A repülőgépem Tenerife déli repterére érkezik.
Szállás: délen
Tervek:

• bérelt autóval bejárni a szigetet
  • Los Cristianos, Playa de las Americas (parton héderelés)
  • Icod de los Vinos (ezer éves sárkányfa)
  • Puerto de la Cruz
  • Los Gigantes
  • Teide (megmászni A hegyet)
  • Masca

Odaút: HA-LYT 29F (W) A12 kapu, Zoltán cpt, 13R 31L bal forduló
Hazaút: HA-LYT 26A (W) Dávid Csaba cpt és Jankovics István

Szeretek ősszel és tavasszal elutazni pár napra, amire ősszel a Halloween időszak, tavasszal pedig Húsvét környéke kitűnő lehetőséget biztosít. Azt is régen észrevettem magamon, hogy nem szeretek 1 teljes hétig távol lenni kis hazámtól. Japánban kb 7 órát töltöttem, akkor ebből kiindulva bármely európai helyszínre 3 nap már maga az örökkévalóság.

1.nap mint az őrült, elindulok várostnézni, merthogy semmit nem fogok látni, menni kell, nyomni kell, loholni kell. Második nap sík ideg vagyok, hogy semmit nem fogok látni, semmit, pótolom ami kimaradt. 3. nap meg már meg is unom a helyet, kezdek unatkozni, megszokott dolgokra vágyom, csak ugyanabba a boltba megyek, ugyanabba az étterembe, ahová először betoppantam hirtelen és végigjárom az 1. nap megnézett helyeket újra. És 4. nap már babszem van, hogy mikor megy már a gép. Így számomra a “nyaralójáratok” nem ideálisak, mert azok hetente mennek, számomra célszerűbbek az átszállásos verziók. Tenerifére a közvetlen járat is 5 órát megy, eléggé messze van.

Régen imádtam a reptéri macerát is, imádtam dekkolni reptereken és bámulni az embereket és találgatni vajon honnan jönnek és hová mennek. Nah, mára ennek is vége, nyűg-nyűg-nyűg. Állandóan fáradt vagyok, nyűgös és minden bosszant, idegesítenek az emberek. A nyugalmat becsülöm az életben a legtöbbre.

Iszonyatosan fáraszt a munkám, egyszerűen kiidegel úgy ahogy van, fárasztanak az emberek, a zaj. :(

De hogy valami jót is írjak, Tenerife csodálatos volt. Noha egy teljes évet vártam rá, sőt többet, mert több mint 1 évvel ezelőtt vettem meg a jegyeket. Autót béreltem és bejártam az egész szigetet keresztül-kasul. Több mint 800 km-t tettem bele abba a foschtalicskába. A Teide elvarázsolt teljesen! Puerto de la Cruzba is a Teidén át mentem. Bárhová mentem, az a Teidén át vezetett. :)

És kipipálhatok valamit a bakancslistámról. Gyerekkoromban ejtőernyős akartam lenni. Utána kamionsofőr meg még jóég tudja mi. Tizenéves koromban kaptam egy ejtőernyős macit, eddig jutott a nagy álom. Na de most lezúztunk a Taucho hegyről. Robertoval futottunk neki a siklásnak, hatalmasat sikítottam, nem voltam még rá felkészülve, hogy ilyen gyorsan elfogy alólunk a felszállópálya. Mondta soha ne nézzek hátra, csakis előre, mert az nem jó neki, ha megcsavarodunk. De az elején tudni szerettem volna, hogy vajon az ernyő is jön velünk vagy puszta popsival kell a szakadékba ugrani. Jött az ernyő is szerencsére! :) Egyszer átadta az irányítást, én “vezethettem” az ernyőt. A legjobb helyet választottam a siklóernyőzéshez, mert Tenerifén van magas hegy és van csodás színű óceán és pálmafák, páratlan volt a kilátás fentről és egyszerűen tökéletes volt az egész!

Szállásfoglalás itt: szállásfoglalás itt (katt ide)

Tenerife paragliding 01

Én irányítom, enyém az ernyő