Archives for február 2011

EIN-BGY: 26 € Ryanair
BGY-MAD: 21 €= 6091 Ft Ryanair
MAD-BUD: 9000 Ft Wizz Air

Ahogy többfelé lehet olvasni a Wizz törléseiről http://www.fapadosinfo.hu/hirek-a-fapados-bizniszbl/883-wptorlesek , mi is besz@ptuk.
Indult a történet úgy, hogy lett egy útitársam és szerveztem magunknak egy 1 napos Madridot. Egy többátszállásos történet volt, viszont rózsaszínék belesz@rtak a ventilátorba és büdös lett hirtelen. Törölte a járatunk első felét, tehát buktuk az egészet. Olvasgatás, telefonálás mit lehet tenni, visszaadják a jegyárat, de csak amit töröltek és az volt az olcsóbb. Mondom jóember, azzal nem vagyok kisegítve, mert a hazafele jegyünk él, de nem tudunk odajutni, mert törölték az odafele utunk első részét.
Nem volt mit tenni, megbeszéltük lehet 2 napos is az út, átfoglaltam, átszerveztem, fél éjszakám ráment meg egy telefonkártyám.
Reménykedünk, én nagyon- nagyon szeretném már ezt az utat. Jelen állás szerint az utiterv: BUD- EIN- BGY- MAD- BUD, ebben egy madridi reptér csövi van, a hálózsákot már ki is próbáltuk :-)))) A jegy a törlés miatt nem épp a legolcsóbb, de ezen én már túlléptem és várom milyen lesz és ha azt nézem mennyit repülhetünk, akkor mégis olcsó.
2 cél van így előre, a Bernabeu Stadion (Real Madrid Stadion) és az Atocha pályaudvar, de remélhetőleg belefér még valami. 1 nap Eindhoven és 1 nap Madrid, ha el nem b@ssza megint valaki.

Athén, Görögország, 2011.03.11-15.

Még nyáron Malév akcióban foglaltam jegyet 20 ezerért Athénbe. Ez az út is viharosan indul majd, ugyanis munkakeresésben vagyok, küldözgetem jobbra- balra a cv- ket és ha kapok munkát, akkor tuti nem fognak egyből szabadságra engedni. A nagy nap márc. 11. lenne, ekkor indul a gépem Athénbe és 15- én vissza. Direkt a 15- i hosszúhétvégére terveztem be, kellően messze volt még nyáron, hogy olcsó legyen a jegy, ma 65 ezer ft- ért láttam ugyanezt és az ár csak emelkedik. Tanári melót keresvén gondoltam akkor tanítás nincs, ha pénteken lesz órám, azt el tudom cserélni, de már mindenféle munkákra jelentkeztem, így nem tudom mi lesz. Nem szeretném dobni a jegyet, mert nem voltam még Görögországban és Malév repülővel sem utaztam még sose.

A görög út jól sikerült, először utaztam Malév géppel.

Kellemes meglepetés volt, hogy adtak az úton enni, kaptam szendvicset , üdítőt és kávét.

Azt megjegyezném, hogy nagy francok a légitársaságok, mert így hogy nem kell külön fizetni ezekért, a legolcsóbban oldják meg. Kimérős innivalót öntenek ki nagy 2 literes flakonból, de ha az utas akar innivalót venni, akkor meg csak mindenből kisüveges, kisdobozos kiszerelés van 2.5€- 3€-ért, holott a kimérős olcsóbb lenne. 700-800Ft elég durva 2dl üdítőért.

Megérkezvén kapásból elromlott a fényképezőgépem, még jó, hogy 2 gépet vittem. Szokásom szerint rengeteg képet csináltam és csak a szálláson megnézve láttam, hogy nem jelennek meg, 3-ba vannak vágva és más színűek részenként, vagy egészen egyszerűen nem léteznek, csak miniatűrben.
A 2. napon újrafényképeztem a másik gépemmel mindent.
Athen Eleftherios Venizelos nemzetközi repülőterére érkeztem,

ott szereztem térképet és megkerestem a városba vivő buszt, ami x95 névre hallgat, a Syntagmáig kell vele menni és méregdrága, 6€ egy útra és nem is érvényes a jegy semmi másra. (Madridban 6€- ból egész nap lehet utazgatni, összevissza felszállhatsz amire akarsz az A zónán belül…)

A szállástól kicsit tartottam, mert ami olcsó volt, az elég messze volt egy nagyon rossz környéken. Választásom mégis az Aristoteles Hotelre esett. Az Omonia metrómegálló hírhedten rossz környék, de sok rendőr volt mindig, semmi problémám nem akadt és egy olcsó gyrosost is találtam ott.

A Syntagmától végigsétáltam az Omonián át az Aharnon utcáig, az Aristotelesig. Közben egy boltba is bementem és 2 liter innivalót cipeltem végig magammal, nem tudom miért gondoltam, hogy nem kapni minden sarkon :D

Egyik napom így nézett ki, amit gyalog bejártam a Hoteltől: Archeológiai múzeum, végig a Patission utcán el a könyvtár, egyetem, akadémia előtt, Syntagmánál lefordultam távolodva a Parlamenttől Monastiraki felé, ott megint egy fordulás a Plaka felé, Hadrianus diadalíve, Olympiai Zeusz templom, Zappio palota, Márványstadion, Parlamanet kertje és kint a Pasrlament, láttam őrségváltást. Hazafele az Omonián vettem egy gyrost :) Eléggé elfáradtam, még koraeste volt, 1 órát üldögéltem a Syntagmán, fel kellett volna menni a Lykavittosra, de mondom nincs az az Isten, hogy én felgyalogoljak.

Úgy olvastam az Akropolisz vasárnap ingyenes, így ezt akkora időzítettem. Általános iskolás meg középiskolás koromban nagyon szerettem a történelmet, töri szakra szerettem volna menni és történelmet tanítani. Az élet másfelé sodort, de hihetetlen volt ott állni az Akropolisz előtt :)

További képek: itt (katt)

Kanári-szigetek 7.nap: BGY-BUD

Madridból nyűgösen vettem az irányt Miláno- Bergamo felé, mert a reptéren éjszakáztam. Fél éjszakát dolgozatjavítással töltöttem, melynek végeztével pár széken keresztbe feküdve próbltam aludni pár órát. Hiányzott az energiaitalom meg a bubis víz, túl drága lett volna venni. Nagyon fáradt voltam és semmi kedvem nem volt hazamenni, a 25 fok, az Atlanti- óceán, a pálmafák és a sok Hola! után. A Kanári- szigeteken jobb volt, ez érthető is, gondolom :-))
Bergamo- ból késéssel indultunk és késéssel is érkeztünk Budapestre, pont lekéstem a valszám órámat, de jelentem, sikeresen levizsgáztam belőle :-)
Utólag is köszönöm a topic társaknak a sok segítséget, a Wizz kártyás foglalást, mellyel mindig sokat spróolok, a szállás ajánlást, az sms segítségeket, a kocsibérlési információkat, a tippeket, ötleteket. Életem legszebb útja volt!

Kanári-szigetek 6.nap: Puerto Del Carmen, ACE-MAD

Utolsó napon, mivel a gépem délután indult, volt még időm délelőtt ismét elmenni Puerto del Carmen- be, úgyis a reptér mellett van és szerettem volna szép képeket készíteni ott a parton, ami előző nap elmaradt.

Az előző nap vett törülköző okozott némi fejtörést, ugyanis kézipogyásszal utaztam csak és sehogyse akart beleférni, a farzsebemből is szuvenírek, plüss tevék lógtak kifelé. A törcsit végül a derekamra csavartam, majd a 25 fokban felvettem a sídzsekimet is. Enyhén szakadt rólam a víz, de kellett a kabát, mert itthon meg havazott.

A kocsit leadtam a reptéren, nem tudtam hova kell leparkolni, leraktam valahol és bementem megkérdezni mit csináljak a kocsival. Mondták tegyem le valami Hertzes részlegre, nem kell pont arra a számra ahonnan elvittem. Ott állt egy másik kocsi, ez zavart meg, inkább megkérdeztem. Nagy nehezen fél óra alatt beszenvedtem a kocsit az egyetlen megmaradt szűk helyre, addig tökötem, hogy közben lett csomó üres hely.
A becsekkolás gyorsan ment, Madrid fele kezdtem meg az utam haza.

Kanári-szigetek 5.nap: Puerto Del Carmen

5. napon Puerto del Carmen volt a cél, döglés a parton pálmafák alatt vakító napsütésben. Nah, ez nem jött össze, ugyanis szakadt az eső egész nap, de azért elmentem Puerto del Carmen- be.
Elmentem a reptérhez is, hogy hátha látok érdekes leszállásokat a crosswind- ben (keresztszélben), de egyik gép se az óceán felől szállt le, mind a szárazföld felől jött, gondolom nem véletlenül irányították arra őket.

Kanári-szigetek 4.nap: CostaTenguise, Jameos Del Agua, Haria

4. nap: gondoltam megnézem a fővárost, Arrecife- t, de egyetlen parkolóhelyet se sikerült találnom és morcosan indultam a keleti parton északra. Jó döntésnek bizonyult, mert Costa Tenguise egyből levett a lábamról. Fel akartam adni a képeslapokat Istvánnak, de vasárnap volt és zárva volt a posta. Az idő csodás volt, le is sültem szépen. Sétáltam a parton szép pálmafák között, fényképeztem.
A Jardin de cactus útbaesett, de nem mentem be spórolás miatt, csak kívülről fényképeztem kaktuszokat. A belépő 5€ lett volna.
Jameos del agua volt a következő állomás, ez volt az egyetlen hely, ahová bementem, 8€- t fizettem a jegyért.
Még csak dél volt, de sikerült annyit fényképeznem, hogy lemerült az egyik fényképezőm. Kész szerencse, hogy az út előtt vettem még egy gépet, nem akartam egyetlen fényképezővel menni álmaim útjára. Saját akksis gépet kerestem direkt, de ennek megvan az a hátránya, hogy nem kapok hozzá minden közértben akksit, nem úgy, mint ceruzaelemet.
Ekkor még nem tudtam, hogy ez a hey volt a nap csúcspontja, várakozva indultam fel Haria- ba. Volt ugyan pálmafa, de a part sokkal szebb volt odalent, így kicsit csalódtam ebben a helyben. Kihalt is volt teljesen, meg addira sötétedett és biztos nem adta vissza úgy a hely magát, mint kellett volna, meg el is tévedtem és beidegesedtem, másik úton szerettem volna menni, amelyiken a viharos napon voltam. Dehát nem lehet minden tökéletes, fáradtan érkeztem haza.

Kanári-szigetek 3.nap: Caleta De Famara, La Santa

Az időjárás nem volt kegyes hozzám. 3. napon elindultam Haria- ba, de a hegyekben olyan ítéledidő fogadott, hogy vissza kellett forduljak. Közben megjött a net (mivel elromlott és nem volt), épp barátnőm messengeren volt. Mondtam neki mi újság, szakad az eső őrült vihar kíséretében, de mire visszaértem a szállásomra Isabelle- hez, kisütött a nap, de elment a nap fele. Barátnőm azt írta nem baj, ki kell használni minden percet, fantasztikus helyen vagyok, hátravan még a nap másik fele, induljak valamerre. Meg is győzött, vettem mirelit pizzát 1€- ért, fazék volt csak, de megsütöttem abban a gázon és elindultam Calete de Famara- ba, hogy gyönyörködjek az óceánban.

Kanári-szigetek 2.nap: Timanfaya, Playa Blanca

Másnap reggel elindultam felfedzni a szigetet, csak akkor láttam, amit éjszaka nem, hogy milyen gyönyörű tájon haladtam végig a sötétben. Délre indultam, keresztül a Timanfaya Nemzeti Parkon, ahová nem mentem be. Kicsit sajnálom a dolgot, de végülis az autóút is keresztülvezetett rajta. Fapados utazás volt, nem volt pénz, hogy mindenhová bemenjek, kaja is csak kifli volt és szalámi a boltból, egyetemista költségvetésből gazdálkodtam. Lementem egész Playa Blanca- ig, végig szembe sütött a nap, pont a másik irányba kellett volna ezt a kört lecsavarnom és itt lett volna szép naplementét nézni, dehát majd legközelebb :-)) Közben megálltam a Hervideros barlangnál és a sólepárlónál. Hazafele a La Geria borvidéken hajtottam keresztül.

Kanári-szigetek 1.nap: Barcelona, Arrecife

Nov. 25- én hajnal 3 órakor keltem és szépen kicsattogtam a reptérre. Leparkoltam a szokásos helyemre, irány BUD T1. Jó időben voltam, így felmetem az emeletre szépen elfogyasztani a szokásos energiaitalomat, amit otthonról hoztam, amjd beálltam a biztonsági ellenőrzéshez. Rutinosan szedtem szét magam, öv, fényképező, laptop, cipő a helyükre… 6- kor indultam Barcelonába, ahol volt pár órám szétnézni. Szeretnék még visszamenni, tetszett amit láttam. Délután indult a gépem a Kanári- szigetekre, Lanzarote- ra. Majdnem 7 óra repülés volt. Leszálláskor szerettem volna rengeteg képet készíteni, de csak keveset sikerült, mert egy idióta sztyuvi rámszólt, hogy kapcsoljam ki a fényképezőt, tilos fényképezni. Nem értettem mi baja, ez nem telefon. Mivel álmaim utazása volt ez, a szívem a torkomban dobogott az izgatottságtól, gondoltam nem érdekel mit dumál, megvártam ahogy leszálláshoz hátravonult a kuckójukba és elővettem újra a gépet és fényképeztem ahogy csak győztem, elvégre nem mindennapi dolog eljutni a Kanári- szigetekre :-)))
A reptér nagyon pici, nem lehet eltévedni. Elkezdtem csomagcímkét keresni emlékbe, közben megtalált egy kérdezőbiztos, legalább 50 kérdést tett fel, amire alig győztem válaszolni. Honnan jöttem, hanyadszorra vagyok itt, tetszik-e a reptér, meg vagyok-e elégedve a tisztasággal stb. A Hungría- ra egyből vágta, hogy Puskás :-))
Ezután elindultam átvenni a kocsit, amit előre foglaltam még otthon neten. Akkor láttam, hogy nálam van egy tonnányi papír, de az autófoglalást elfelejtettem kinyomtatni. Telefon barátnőmnek, lépjen már be a postafiókomba és írja meg a számot. Van angol nyelvvizsgája, mégse tudta megírni amit szerettem volna, elküldte a repülőgép járatszámomat, ami nem kellett nekem. A dolgot bonyolította, hogy egy pi*sányi kis cégnél foglaltam a kocsit olcsón és sehol se voltak kiírva. Nem volt mit tenni, betámadtam Hertz- éket a kérdéseimmel és bingo, több néven is futnak, valójában tőlük béreltem a kocsit. Elmondtam elhagytam a foglalási kódom, de elég volt egy név és adták is a kulcsot. Még paráztam egy sort, hogy bonyolult- e a sziget, merthogy sötét van és a sziget túlvégére kéne eljutnom úgy, hogy még soha életemben nem béreltem kocsit és nem is voltam itt és mint mondottam sötét van. Szerintem már látták lelki szemeik előtt, ahogy fél órán belül trélerrel hozzák vissza nekik a rommátört kocsit, de azért nyugtattak, hogy nem lesz semmi gond, a sziget pici és sziget, tehát pl egy másik országba tuti nem jutok át, nem tudok lehajtani a térképről, amit adtak nekem :-)
Meglett a kocsi, bepakoltam és elindultam Isabelle- hez, aki már nagyon várt engem. Hajnalban írtam neki amikor elindultam, megírtam a járatszámokat, csekkolta rendben megjött a gépem és leste mikor érek már oda hozzá. Kóvályogtam kicsit a reptérnél, végig 40- nel mentem, egy egészséges kertitörpe is leelőzött volna, de nem akartam rommá zúzni se a kocsit, se magamat. Közben pöttöm falun haladtam át és megláttam egy boltot, betámadtam bubis vízért, aqua con gas, meg is értették és mutogatott a néni a hasára, hogy gas buen, egyetértettünk, hogy kell a bubi a pocinak :-) Vettem még szalámit és kenyeret, csokit és chipset, megéheztem és kiszáradtam már így estére.
Isabelle útbaigazítása és főleg a Lanzarote térkép elég hiányosnak bizonyult, sehogyse találtam merre lehet, pedig jófelé jártam. Alig voltak az utcán, de megálltam méterenként kérdezősködni, por favor, Isabelle buscando, volt mutogatás jobbra- balra. Spanyol tudásom elég hiányos, végül egy kedves helyi lakos beült a kocsimba, hogy mutatja merre kell menni. Itt kicsit betojtam, de gondoltam csak nem lesz baj, elvégre már a Kanári- szigeteken vagyok. Meg is mutatta, 2 utcányira voltam, csak utcanevek nélkül nem találtam semmit és sötét is volt.
Isabelle mondta végszóra érkeztem, már épp hívni akart, mert látta rég leszállt a gépem. Mondtam nem volt egyszerű idetalálni. Kedvesen fogadott, megkínált sörrel is, megmutatta a szobám, ami valójában egy komplett apartman volt. Annyit kért cserébe, hogy takarítsak ki magam után. Először úgy volt a maratonon kell neki segítenem, cserébe ingyen szállást biztosít nekem, de amikor kérdeztem mit kellene csinálnom, akkor azt mondta nyugodjak meg, majd meglátjuk. Ebből láttam a szándék volt a lényeg, nem akarta elvenni a nyaralásom, csak az érdekelte milyen ember vagyok, segítenék-e, de valójában nem volt rám szüksége. Ő sportszervező egy sport hotelben, couhsurfingen ajánlották nekem.
Fáradtan ágyba dőltem, hogy másnap elinduljak felfedezni a szigetet.

Kanári-szigetek 2010.11.25- 12.01.

MAD-BGY: 11 € Ryanair
BGY-BUD: 2900 Ft Wizz Air
autó:
Volkswagen Fox vagy hasonló kategória (Egy szürke Hyundai Getz-et kaptam) 102 € 6 napra
cég: Herz

Még tavasszal lefoglaltam egy egyhetes barcelonai utat szállással együtt a névnapomra. Az egyetem miatt nem tudtam elutazni, sokáig keseregtem miatta. Pedig elhatároztam, hogy mindig bejártam órákra, most lesz ami lesz, szabadságolom magam és kész, tökös csaj vagyok, elutazok. Viszont végzősként mégis meginogtam, láttam, hogy becsületesen előre szólva, hogy hiányoznék egy hetet, nem fognak elengedni, ha ellógok ki tudja milyen kimenetele lesz, így nem utaztam. Viszont amikor meglett a kötelező óraszám a tárgyból, akkorra foglaltam vigasztalásul egy Kanári- szigeteki utat :-))) Szállást ingyen szereztem egy kedves fórumtárs segítségével Couchsurfingen. Kételkedtem, nem tudtam hogy lesz ebből valami, de jelentem, a dolog létezik.

Bécs, 2010.11.09.

Barátommal kitaláltuk kirándulni kellene, de ugye ismerős dolog, hogy se idő, se pénz rá, ezért 1 naposban gondolkoztunk. Ez a távolságot is belőtte nagyjából, az ár pedig minél olcsóbban, amolyan hátizsákból otthoni szendvicset zabálós turistásan gondoltuk levezényelni a dolgot. Kocsi van, de 2 személlyel is drágább lett volna, mint ami megoldást végül találtunk. Az Orangeways honlapján lőttünk jegyeket Bécsbe, fejenként 5 ezer Ft- ba került. Személyesen vettük meg az irodában, az is egy félnapos kirándulás volt :-) Délutáni hazaúti jegyet vettünk, de csak elkezdtem nyafizni, hogy jöhettünk volna a későbbivel, ha már kirándulni megyünk és ha már szabadnap van, akkor ki kéne használni. Morgások közepett visszamentünk kicserélni a jegyet, amit végül ő se bánt meg.
November 9- én hajnal 3- kor keltem, elraktam a szendvicseket és elgyalogoltam a Lágymányosi hídig, ahol találkoztunk és villamossal elmentünk a Fradi pályához, ahonnan indult a buszunk. 7 órakor indultunk és 10 órára értünk Bécsbe. Rengeteg mindent kinéztem neten és tapaltunk is rendesen, de valahogy alig haladtunk. A Südtiroler Platz- ra futott be a buszunk, onnan indultunk befelé a városba, végig a Mariahilfer Strasse- n, el egészen a Schönbrunn kastélyig és vissza. A kastélyba nem mentünk be, csak kívülről csodáltuk meg az épületet és hátul a kertet. Visszafele a Technische Museum előtt még kértem fényképet. Útközben vettünk képeslapokat meg ajándékot egymásnak.
Az idő kezdett fogyni, az eső meg esni, a nap lemenni. Netről nyomtatott térképünk volt, de valahogy nem stimmelt, túl pici volt, nem minden utca neve volt feltüntetve, így csak iránynak mentünk néha, de az idő jobban fogyott, féltem már lekéssük a buszt és csak hisztiztem, hogy nem igaz már, hogy csak csesztet, de nem képes a rohadt térképpel segíteni, meg se nézi, pedig már ezerszer kértem. Mind kiderült nem látott az égvilágon semmit se, mert ugye olvasószemüveg nélkül nem lát. Tömegközlekedésre nem volt jegyünk, de nem is tudtuk mire kéne felszállni. Kérdezgettünk mindig embereket, hogy merre tovább, merre tovább, majd egyik buszra küldtek minket, ami elvitt az Orangeways buszunkig. Arra épp elkezdődött a beszállás, röhögtünk, hogy minek siettünk ennyire, hát csomó időnk van még :D

Dublin, Írország 2010.09.23- 26

Útvonal: STN-DUB-BUD
Jegy árak:
STN-DUB: 23 GBP
DUB-BUD: 40 €

Tildyéktől Dublin fele vettem az irányt, mert onnan volt hazafele repjegyem Budapestre. Itt már nem volt ingyen szállásom, ezért foglalni kellett egyet. Életem legdrágább buszjegyét vettem meg, ami a reptérről vitt be a városba, 6€ volt a reptéri busz. A reptérről nem lehetett közvetlenül eljutni a szállásomra, előbb be kellett menni a városba és onnan ment busz, a 13- as, Ballymunba. A buszokon nincs kijelző, London után gyorsan felkaptam a vizet ezen, mert halvány lila gőzöm sem volt, hogy merre járok a busszal és hogy hol kellene leszállnom. Megkérdeztem valakiket a buszon és eggyel korábban szállítottak le, szakadó esőben kellett még kutyagolni egy sort. Ott is megkérdeztem egy épp vásárlásból szembejövő nőt. Végül kárpótolva lettem úgymond, mivel a szállás egy Travelodge volt, 3 csillagocskával rendelkezik, álmodni se mertem róla, hogy egy ilyen kategóriájú helyen fogok valaha megszállni :-)
A reptéren kapott ingyen térkép alapján bejártam Dublint, Trinity College, Old Jameson ír whisky lepárló, Guinness sörgyár és a kikötő volt a program. Sokat tanakodtam költsek-e ezekre a belépőkre, de hülyeség lett volna nem bemenni, ha már odarepültem többezer km- t. Azért azt megbeszéltem magammal, hogy oké, odamegyek, de csak akkor megyek be, ha elfogadjk a magyar diákigazolványt és diákjeggyel be tudok menni. Elfogadták, bementem :-) Egy pohár whisky és sör benne volt az árban.
Negatívum számomra, hogy a padot nem ismerik az írek, sehol nem tudtam leülni megreggelizni vagy megpihenni kicsit. Lejártam a lábam a 3 nap alatt, de annyira nem fogott meg Dublin, pedig jobban vártam, mint Londont, nem tudom miért vannak annyira odáig érte az emberek. London sokkal jobban tetszett, persze örülök azért, hogy lehettem itt is és ott is. Ilditől kaptam egy meleg kapucnis pulcsit, anélkül kb meg is fagytam volna, de sütött a nap, aztán 2 perc múlva beborult, összevissza változott az időjárás percenként, totoál random módon.