Archives for június 2012

Esztergom 20120601

Ismét egy út I-vel, ezúttal kocsival mentünk.

gyönyörködök az ajándékomban :-)

Balatonfüred_20120524

Épp melóban szomorkodtam, amikor sms-em jött, I kérdezte elugrunk-e Balatonfüredre, mondtam persze igen, menjünk :-)

Siemens vonattal mentünk

szuvenír, fele nála, fele nálam

Barcelona 20120512

Útvonal: BUD-BCN-BUD Wizz Air
Jegy árak::
BUD-BCN-BUD: 9500 Ft

Ismét egy közös utazás I-vel :-)

Azon a héten nagyon lebetegedtem, mandulagyulladásom volt, napokig 40 fokos lázam, semmi erőm és az orvos még ki se akart írni. Szombatra sikerült olyan állapotba kerülni, hogy el birtunk utazni és aznap meg is gyógyultam teljesen. Le voltam gyengülve, itthon a fürdőszobáig alig birtam kimenni, itt meg végig birtam a strapát, bár sokat ültünk, megálltunk pihenni, leültünk padokra, ettünk-ittunk és a tengerparton egyszer csak az tünt fel, hogy nem is fáj a fejem és levegőt is kapok rendesen és éhes vagyok, ami jó jel. Előtte csak azért ettem, mert I a kezembe nyomta a kaját, hogy ha nem akarok is enni kell, csak pár falatot erőltessek le muszájból.

Csodás nap volt, megnéztünk mindent, amit terveztünk, egyedül a Barca stadion volt kicsit csalódás, mert sehol egy feliratot nem találtunk, ami előtt lehetett volna fényképezkedni.

Nyomtattam ki útvonalterveket, egy T10 jegy 10€ elég volt kettőnknek az egész utazásra. Renfevel bementünk Sants megállóig, ahonnan 3-as metróval a Palau Reial megállóig metróztunk, onnan sétával elérhető a Camp Nou Barca stadion.

Itt a 74-es buszra szálltunk, hogy eljussunk a Güell parkba. Buszsofőrtől meg helyi lakosoktól kaptunk segítséget, jó kis túra volt fel a hegyre betegen. Útközben vettünk innivalót, majd amikor odaértünk én lefeküdtem a földre, mondtam  I-nek fényképezzen körbe mindent, én innen nem mozdulok, majdcsak eltemetnek vagy valami majd lesz. Elvoltam ott fél órát, megittam az innivalót, felfrissültem és bementünk, ezer ember mindenfelé, futószalagon ment a fényképezkedés. Bent is leültünk több helyen, már fentről kinéztem magamnak a Sagrada Familiát és afelé vettük az irányt. Busszal szerettünk volna menni, de sokáig vártunk és nem jött, úgy döntöttünk nagyon lassan szépen lesétálunk. Egy idő után már minden sarkon megkérdeztünk valakit, de mindig még 20 perc volt az út, már kezdtem feladni, de mondom templom fénykép nélkül haza nem megyünk, ez már jelmondatom lehetne, pedig nem vagyok vallásos. Meglett a templom is, innen metróval lementünk a Barcelonetára, a parton szerettük volna tölteni a maradék időnket, ami sikerült is. Elsétálgattunk, lementünk egész a bálnáig és vissza. Találtunk egy olcsó kis éttermet is a fő utcára merőlegesen pár lépésre volt és már egyből féláron volt a kaja a kintiekhez képest. Hoztak is egyből innivalót, amit pár szavas spanyol tudásom összeszedésével melegre cseréltettem, mondtam mandulagyulladásom van.

Rendesen elsétálgattunk, csak a Passeig de Gracián vettem észre, hogy az utolsó előtti vonatot értük el, ami a reptérre megy, szóval nem siettük el :-)

Estére már nagyon kijött rajtam a fáradtság, a reptérre visszaérve megmosdottam, felvettem tiszta ruhát és mivel mindenhol már ágyak lebegtek lelki szemeim előtt, ellentmondást nem tűrve, Istvánt vonszolva megindultam keresztül kasul mindenen oda, ahol székeket láttam kevés emberrel, konkrétan semmi ember nem volt a környéken. Csak reggel esett le, homályosan rémlett, hogy I valamit morgott még este, hogy szerinte ide nem szabad bejönni, mert lezárt terület, de engem abban a pillanatban semmi nem érdekelt, összetoltuk a székeket és már szundítottam is. Reggel vinnyogásra ébredtünk, egy munkás jött ablakot mosni egy emelőkosaras autóval, mondta itt nem szabad aludni, lezárt terület. Na ekkor esett le, amit előző este I mondott mi van a lezárt területtel. De úgyis lassan kelnünk kellett, összeszedtük magunkat, megmosdottunk, összeraktuk a cuccot boardinra készre és átmentünk a kapunkhoz, megreggeliztünk, I vett nekem ajándékot és sajnos véget ért az utazás. Remélem megyünk még, a hely is szép volt, nem gondoltam, hogy ennyire szép lesz és I-vel is jó utazni.

Barcelona reptér

London 20120329

Útvonal: BUD-LTN-BUD Wizz Air

BUD-LTN-BUD: 18.000 Ft

A történet nem túl szokványos, volt egy jegyem Londonba, amit kidobni készültem, mondván úgyse utazhatok. Szabadságot már baromi régen kikértem, de azóta volt a manchesteri út, ahová ugye nem kaptam meg az egyetlen szabadnapot, amit kértem, de I-vel szerettem volna lenni és mégis elmentem, ami persze nem tetszett a főnöknek, elmondta hogy nem vagyok korrekt, mire elmondtam a mondókámat és megkérdeztem na vajon melyikünk a nem korrekt, mire sértődötten elballagott. Ezt gondolom ennek az előszelének, hogy a főnök aszondja egyik reggel, ha tervezek és megcsinálok aznap egy grafikát, akkor kiadja a másnapi szabadságot. Mondom most délután indul a gépem, anélkül a másnapi szabadság nem ér semmit, álljunk neki. Jól haladok, de közben még ez is kéne meg az, meg jah, de hogy még ma kész kell lennie azt úgy értette, hogy ma 2-ig. (Bond, James Bond, kettő, fél kettő esete forgott fent, mondom az anyád pics…, de megcsináltam.) Így se indultam még útnak, ruha ami rajtam volt meg egy szál beszállókártya, amit a cégnél nyomtattak ki nekem suttyomban és pá :D

ubi, uborka

BUD-BGY-BUD: 2780 Ft Wizz Air
BGY-VLC: 36€=12.200 Ft Ryanair
VLC-BGY: 23€ Ryanair

Az utat sajnos nem lehet reptéri éjszaka nélkül megúszni, hazafele kénytelen voltam Bergamo csövitanyán éjszakázni. Felkészültem egy hideg és kényelmetlen éjszakára, de nemhogy ülőhelyet találtam magamnak, hanem 3széken kényelmesen kiterültem. Mindig viszek magammal sídzsekit akárhová utazok, mert az éjszakák kegyetlenek tudnak lenni.

Odafele úton egy komplett nappalt kellett eltöltnem valahogy, mivel Bergamoba kora reggel érkezik meg a Wizz Air gépe, de csak este fél 6-kor tudtam továbbindulni Valenciába.
A reptéren egyből megtámadtama  turistinfót. Nekem egyáltalán nem tűnt fel, hogy minden tele van Fallas plakátokkal, lehetett volna az valami együttes is. A kiscsaj rutinosan nyomta nekem is ugyanazt a szöveget, amit az előttem lévőknek mondott, mondta több gyújtogatást láthatok a városban, a végén meg tüzijáték lesz. Nem nagyon értettem miről beszél, néztem nagy boci szemekkel mit magyaráz ez, mire kiderült, hogy egy nagyon-nagy ünnepbe csöppentem bele. Én nem értettem minek magyaráz nekem ilyesmit a turistinfós, ő meg nem értette mit keresek akkor Valenciában, ha nem a Fallas ünnepre jöttem :D Örültem neki, hogy nem elég, hogy olcsó volt a repjegy (nem is értem miért, ünnepekkor mindig drágább minden) még egy ilyen híres eseményt is kifogtam. Így már leesett, hogy miért írta ki a szállásfoglaló rendszer, hogy ebben az időszakban a szokásostól magasabb árakat látok, próbálkozzak más időpontban. Nem foglalkoztam vele, mert nem akartam próbálkozni, mostanra kellett szállás, nem máskorra.

Valenciában a metró ki van építve a reptérig (nálunk mikor lesz ilyen?), így kényelmesen be tudunk jutni a városba. Egy kis kártyát kell megvenni, amire tudunk lóvét tölteni. Én sajnos utolsó nap valahogy elvesztettem a kártyát és újat kellett vennem.

Szállásomnak egy egyetemi kollégiumot választottam, no de ne Magyarországban gondolkozzunk, eszméletlen szupi kis kecóm volt, az egész egyetem dolgot teljesen másképp tolják odakint. Ha vissza tudnék menni az időben, Valenciában szeretnék egyetemre járni :-) Egyébként az egész városról már látatlanban azt képzeltem, hogy ez álmaim helye, ahol szívesen letelepednék és nem csalódtam benne, beigazolódott ez a feltevésem, hogy nagyon élhető város.

A reptérről, ami 8 kmre található a várostól, a 3-as (piros) és az 5-ös (zöld) metróvonal visz be, a jegy ára kb 2€ és 25 percig tart az út.

egyetemi koli

Én, mivel az egyetemig kellett mennem, a 3-as metróra szálltam és Benimacletig mentem. Ott megláttam egy gyrosost, ahol épp Real Madrid meccs ment, be is ültem egyből. A szállásomra 10-ig lehetett becsekkolni, legalábbis úgy emlékeztem, fél 10-kor elindultam, mert azt hittem villamossal 1-2 megálló lesz az Universidad de Politécnica, de amiről azt hittem, hogy az én kolim, az tök más volt. Útbaigazítottak, de mint már említettem ezek kicsit máshogy nyomják ezt a témát, azt hittem a lábam is lejárom mire egy kampusszal végeztem. Közben telefonáltam is, hogy érkezem, csak kicsit eltévedtem. Mivel angolul nem értettek, előszedtem párszavas spanyol tudásomat és annyit elértem vele, hogy tudták ki vagyok és hogy megyek. Mint kiderült 24 órás recepció van, nem tudom mire emlékeztem.
A következő napokban bejártam amit birtam, főleg gyalog közlekedtem, amikor már végképp nem birtam, akkor villamosoztam vagy buszoztam. Többször jártam a parton, átsétáltam a Forma 1-es pályán, amit akkor nem is tudtam, csak később ismertem fel a TV-ből. Megnéztem a Természettudományi Múzeumot, az Operát, kikötőt, Agorát, az El Puente de l’Assut de l’Or hidat, a L’Umbracle-t, focistadiont, vasútállomást, főpostát és városházát, a selyemtőzsde épületét és a bikaviadal arénát.

Forma 1-es pálya, akkor nem tudtam, csak itthon volt ismerős a TV-ből :-)
Természettudományi Múzeum
L’Hemisfèric (Félteke) és a Palau de les Arts Reina Sofia (Zsófia Királyné Művészeti Palota, azaz az Opera)

tüzijáték

Képek itt (katt ide)

Manchester 20120302-03

Tervezett útvonal: BUD-MAN-BUD Ryanair
Valós útvonal: BUD-DUB-MAN-BUD Ryanair
BUD-MAN-BUD: 14 Ft 2 főre :D

Egyszer hazaértem melóból, István dolgozott, benéztem hozzá, majd hazajöttem vacsit készíteni. Gépet bekapcsoltam, átftutottam a szokásos köröket gyorsan és észrevettem pár olcsó repjegyet, felhívtam I-t, persze mehetek, vegyem meg amit akarok. Ez persze szokás szerint csak duma volt, bevásároltam repjegyekből, majd jöttek a féltékeny kirohanások, a vége megint az lett, hogy megint egy rakás repjegy repült a kukába, ahelyett hogy én repültem volna el.

Volt viszont egy jegy, ami minden olcsóságon túltett, így két főre “vásároltam” be belőle, mondván ha nem is akar jönni, nem veszik el sok pénz, már bánom, hogy nem vettem így többféle helyre is utat.

A jegy egészen konkrétan 7 Ft-ba került és euróban semmit nem vont le a számlámról.

Akár szép is jó is lehetett volna minden, de ekkor volt, hogy Schengen-nem Schengen balhé miatt a Ryanair gépünk nem kapott felszállási engedélyt, törölték a járatot :-( de ne szaladjunk ennyire előre.

Ritkán tudunk együtt utazni I-vel, ezért nagyon vártam már az utunkat, sokat keresgéltünk mit lehetne megnézni, lesz két napunk, szállást is foglaltunk a második éjszakára, az elsőt a manchesteri reptéren akartuk tölteni, gondoltuk fényképezünk, beszélgetünk, másnap reggelit szerzünk és irány a város.

I nappalos műszakban volt, hazaugrott, összeszedte a cuccát majd jött hozzám repülés előtti este és nálam aludt, hajnal fél 3-kor keltünk, kocsival mentünk a reptérre. Jó időben kint voltunk, fényképezkedtünk, igzatott voltam nagyon, örültem hogy újra a Skycourtben lehetek. A kapunál álldogáltunk, amikor kiírtak kis késést a gépre, nem volt szokatlan, de amikor több mint 2 óra késést láttam a kijelzőn, az rossz érzéssel töltött el, de gondoltam délutáni gép, egész nap összeszedhetett ennyit. Végre megjelent a személyzet, elindult a beszállítás folyamata, de a fél órás késést megfejelték egy fél órás csőben álldogálással. Nagy sokára megjött a gép, beszálltunk, elhelyezkedtünk, de csak nem indultunk, pedig már minden pózban lefényképezkedtünk. Rossz érzésem támadt, mondogattam csak nehogy töröljék a gépet. A kapitány be-bejelentkezett, elmondta engedélyekre várunk, lazítsunk, minden rendben. Egyszer viszont megszólalt a kapitány, hogy sajnálattal közli, hogy nem kaptunk felszállási engedélyt, a járatot törölték, mindenki szálljon ki a gépből. Döbbenet volt, hogy úgy kezeltek minket mint a terroristákat, géppisztolyos rendőrök vagy határőrök vagy jóisten tudja kik álltak a gépnél és tereltek minket kifelé a gépből, mindezt Magyarországon magyar állampolgárként. I símán leállt velük vitázni, hogy elképesztő ez a bánásmód. Teljesen lesokkolt a dolog, mert mindenképp I-vel szerettem volna tölteni az időt, a melóhelyről egészen egyszerűen ellógtam, mert nem adtak szabadnapot, nehéz összeegyeztetni, hogy együtt tudjunk lenni. Bent mondták átfoglalják, nyugodjon meg mindenki, nem kell tolakodni, mindenkinek jut jegy Párizson keresztül, másnap reggel 10-kor indul. Megbeszéltük az még jó lesz, nem a manchesteri reptéren északázunk, hanem itt Ferihegyen és másnap Párizs. Órákig álltam sorban átfoglalni, mire odaértem, mondom 2főre kellene, erre közli a faszi, hogy csak 1 hely van :-(( azt hittem megfojtom, rohadt szemét, azt mondta mindenkinek lesz helye meg rohadts szemét mindenki, akik betolakodtak, én meg hülye picsa én, hogy nem vagyok egy törtető erőszakos kibirhatatlan picsa, aki előretolakodtam volna. Ekkor már kötöttem az ebet a karóhoz, hogy akkor is elutazunk, szarok bele mennyit kell várni, innen nem mozdulunk. Nem voltunk a világvégén, de nem akartam hazajönni ágyikóban pihenni, mert tudtam akkor I sose jön ki velem vissza a reptérre, hanem elmegy haza. Így másnap délutánig mint a hajléktalanok Ferihegyen töltöttük az időt. Délelőtt elmentünk kajáért a Köki plázába vagy mi a neve, olcsón vettünk mindent ami kell és délután végre elrepültünk Dublinba. Néztünk, hogy ott aztán nem tököltek, a kapunál még a személyiket se nézték meg, egyszerűen kinyitották az ajtót és go, a népek megindultak a gép felé. Mindig van olyan utas, aki rossz gépre száll, hát itt ha volt ilyen, akkor ki se derült, mert nem néztek sehol semmi papírt.

Manchesterben utsó busszal bezúztunk a városba, ott meg megállt a tudomány, hogy hogy jutunk a szállásra, éjszakai menetrendeknek nem néztem utána, úgy volt már előző nap ott leszünk délután. Kérdezgettünk buszsofőröket, mire végre valaki tudta hol található a szállás és ajánlott egy arrafele menő buszt. Ettünk egy gyrost amíg a buszra vártunk. Jó messze állt meg a busz, kedvesen irányba állított és vidéki gyerek lévén elindultunk I-vel  nyílegyenesen mindenen keresztül abba az irányba, amerre mutatott. Ember nem volt már az utcákon, de mivel nem tudtuk merre kell menni, egy hotelbe mentünk be és nagyon kedvesen kijött a recepciós és kísért minket a mi hotelünk felé.

Skycourt

minden utazó rémálma
már az én táskám is Ő vitte
Dublin busz

Jegy árak::
BUD-BGY-BUD: 1390 Ft Wizz Air
BGY-MRS-BGY: 45€ Ryanair

Utálom a bergamoi Orio repteret éjjel, mint egy menekültszálló és zajos és nagyon hideg van, felkeltenek hajnalban a szekusok és nincs elég ülőhely se, nemhogy feküdni lehetne, ja és nem lehet átmenni este a szekun, kint kell maradni, mégse lehet ezt az utat reptéri éjszaka nélkül megúszni. Aztán most valahogy nem kellett állandóan mosdóba járnom, beértem kevés innivalóval és pofátlan módon nem érdekelt, hogy 3 helyet elfoglalok, de keresztbe nyúltam 3 széken és nagyon jót pihentem :)

Megérkezve a reptérre ingyenes shuttle visz a vonathoz az állomásra, a jegy 5€-ba kerül a reptér-Marseille vonalon.

A városban élő mindenféle emberekért annyira nem voltam odáig, de a város maga tetszett, csak kicsit hűvös volt. A recepciós is mondta, hogy éjjel azért ne mászkáljak ha egy mód van rá.

Bárhol járok a világban, mindenhol eszek gyros szerű kaját és mindenki jobban csinálja mint mi. A franciák, a spanyolok, az olaszok… csak nálunk adnak egy csalamádéval (??!) eláztatott nyers tésztás szutykot.

Hazafele viszont a Marseille-i reptéren dekkoltam éjjel. Ahonnan indultam az kb egy istállóra hasonlított, csak valószínűleg hidegebb volt annál, így átmentem a másik terminálba, ahol bevackoltam magam a szőnyegezett váróban. Kóla, plüssmaci és panorámaablakból figyelhettem ahogy indulnak az utasok, jönnek-mennek. Egy szekus odajött hozzám és rendesen kifaggatott, hogy ki vagyok, honnan jöttem hová megyek, mikor indul a gépem és miért nem hotelben vagyok. Miután megvolt az “áááh Puskás”, utána már haverként kezelt egyből, nagyon-nagyon sok helyen a Hungaryra Puskás nevét hallom vissza :) Mondtam korán indul a gépem és a taxi túl drága, nem is lenne értelme annak a hajnali ámokfutásnak, így bent maradhattam. Azért szeretem a reptereket, mert biztonságosak, általában azért nem engednek be mindenféle csöveseket, a baby changing roomokban pedig rendbe tudom magam szedni, smink le-fel, öltözés, fürdés, tökéletes.